Wismar- Lübeck - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu Wismar- Lübeck - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu

Wismar- Lübeck

Blijf op de hoogte en volg Ben en John

07 April 2015 | Duitsland, Lübeck

De geplande 70km hebben we vandaag niet gehaald. Om van Wismar naar Lübeck te rijden dachten we die nodig te hebben, maar het zijn er 105 geworden. Een gemiste afslag op een zandpad is voor het grote deel de oorzaak. Toch zijn we door verscheidene dorpjes gekomen langs dat pad. De mensen zijn dus van zo'n zandpad afhankelijk om in de bewoonde wereld te komen. Vandaag zijn we drie keer een tractor tegengekomen die met een soort sneeuwschuiver de boel wat aan het egaliseren was. Voorjaarsschoonmaak zeg maar. Pa zei al, deze weggetjes is Angela (Merkel) nog vergeten. En terwijl wij met een gangetje van zeg 20 per uur aan het peddelen waren, komt ons doodleuk een moeke tegemoet, op een doorsnee gazelle, die voor een sneetje wit nog even 10km door modder aan het ploeteren was. Zo gaat dat hier op sommige plekken nog. Afijn het was vandaag wat bewolkt, maar 7 gr, maar wel droog. Morgen zetten we koers naar het zuide langs de Elbe.

• 07 April 2015 - 21:49

Gerda:

Zo, dat is niet mis zo,n extraatje van 35km. En dan over zulke zandweggetjes!
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier! Lieve groet, geertje.

• 07 April 2015 - 22:10

Diny Kardol:

Fijn dat het zo goed gaat met jullie tocht. En het goede weer natuurlijk.Knap hoor 130 km
    o een dag! Morgen naar Lauenburg zijn het er 120. Veel succes lieverds, ben reuze trots op
    jullie. Tot morgen.

• 07 April 2015 - 22:27

Jan Keijzer:

Nu gaat de echte voormalige grens tussen Oost- en West-Duitsland beginnen! Neem als het even kan een lokaal museum mee. Buitengewoon indrukwekkend! Veel succes met de tocht.

• 08 April 2015 - 06:18

Martin:

Goedemorgen mannen,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Veel succes met de reis en geniet er van! ik blijf oefenen voor een volgende trip....;-)

Lieve groeten,
    Martin

• 08 April 2015 - 09:30

Marchien.:

Jongens wat knap van jullie. Heel veel succes.

• 08 April 2015 - 11:23

Arend En Dia:

Hallo mannen,

Ook wij volgen jullie leuke fietsverhalen op de voet, nog heel veel mooie kilometers toe gewenst.
    Veel succes!!!

Arend en Dia

• 08 April 2015 - 21:45

Henri :

Leuk om over jullie "avonturen" te lezen. Veel plezier nog!