Marienborn - Reisverslag uit Schöningen, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu Marienborn - Reisverslag uit Schöningen, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu

Marienborn

Blijf op de hoogte en volg Ben en John

11 April 2015 | Duitsland, Schöningen

Half zeven gaat de wekker in hotel Hubertus waar we gisteravond nood gedwongen terecht zijn kwamen nadat 3 zimmer frei's niet frei bleken te zijn. Er staat een prima ontbijtje voor ons klaar, dat nog door een jonge, oude of andersom bediende wordt aangevuld met een groot bord Rühreier. Het weer ziet er weer prima uit en onze eerste kilometers gaan door een bos met daarin een Grenzlehrpfad. Hier kan men zien hoe de grens tussen BRD en DDR vroeger was. Het is vandaag een route waar veel van deze grens is te zien. We doen het dan ook rustig aan en bekijken veel. Het is niet te begrijpen dat mensen zoveel onzinnigheid kunnen bedenken. We maken veel foto's. Ik heb bewondering voor onze fietsen want de wegen zijn vandaag niet te best. Veel betonblokken met gaten (Kolonnenweg) en bospaden met een behoorlijke hellingen. In Marienborn heeft men van de oude Transit grenspost langs de A1 een openluchtmuseum gemaakt. Veel oude DDR kazernes staan er nog steeds. Soms wordt een gedeelte bewoond. Vlak voor Schöningen is een bruinkoolafgraving. We hebben de 90km weer vol en een plek in een jeugdherberg voor de nacht. Als we gaan eten is het buiten flink gaan regenen. Al met al weer een hele belevenis. Morgen doemt de Harz op.

• 11 April 2015 - 20:48

Leon Zuijderwijk:

Hallo Ben en John,

fantastisch wat jullie aan het doen zijn. Hoop dat jullie mooi weer hebben en lekker genieten.
    Succes en veilig thuis.

Leon

• 11 April 2015 - 23:02

Diny Kardol:

Ja zo kan ik het ook, op de motor en met de Trabant!!
    Wat een mooie trouwens. Jullie zijn al ruim over de helft nu he? Over een week zijn jullie al weer thuis,het gaat echt snel, geniet er maar van, het weer wordt ook weer beter volgende week. Nog veel plezier en een dikke kus!!

• 12 April 2015 - 10:41

Herman En Anneke:

Hey Ben en John, vanuit Zandpol willen we jullie nog even heel veel fietsplezier toewensen!
    Leuk om de verslagen te lezen.

Groetjes,
    fam. Welink

• 12 April 2015 - 13:59

Benny:

Hoi Ben en John,

Veel fiets plezier gewenst,en een mooie tocht.

Groet'n Saskia en Benny.

• 12 April 2015 - 20:07

Dirkje En Jan:

Hallo Ben en John

We kunnen wel zien dat jullie echte grensgangers zijn
    Zowel thuis als op de fiets
    We hopen dat jullie leuke dingen zien en goed weer houden

Fiets ze, Dirkje en Jan

• 12 April 2015 - 22:17

Gerda:

Wat schtijf je leuke stukjes John! Ik lees ze met plezier maar vergeet te reageren. Ik merk wel dat jullie het prima naar de zin hebben met z'n twee. Nog veel fietsplezier toegewenst de komende week en ik kijk weer uit naar je volgende verslagje! Dikke kus voor allebei XX