Wartung - Reisverslag uit Krauthausen, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu Wartung - Reisverslag uit Krauthausen, Duitsland van Ben en John Kardol - WaarBenJij.nu

Wartung

Blijf op de hoogte en volg Ben en John

14 April 2015 | Duitsland, Krauthausen

Dat betekent onderhoud, maar er zit ook wel iets van warten, wachten in. Dat heb ik met de fiets toch iets te lang gedaan. De stuurtas was achteraf niet de enige schuldige, een versleten ketting was de hoofdoorzaak volgens de Fahradtechniker. Maar dat was nog niet alles. Ook de Ritzel (tandwieltjes) achter waren aan erzetzung toe. Toen we na de koffie de fiets weer op kwamen halen had hij, terecht zo te zien, de voortandwielen en rechtertraparm ook vervangen. Nu rijdt ik rond met links een zwarte, en rechts een blinkende aluminium traparm. Past wel in de sfeer waarin we hier fietsen. Vandaag was een prachtige fietsdag. Zo'n dag dat je denkt, die mag eeuwig duren. Prachtige landschappen, een kabbelend riviertje en bijna de hele dag de stralende zon. We zijn weer 105km dichter bij Fulda. De Iron Curtain Trail is hier niet erg bekend. De waardin van de Gaststätte waar we nu zitten keek verbaasd op dat het spoor ook bij haar voor de deur langs loopt.
Gisteren hadden we een zware lange dag. Hij begon met sneeuw tegen de ramen s'morgens om vijf uur. Gelukkig waren daar om 8uur, toen we op de fiets stapten, alleen nog wat regendruppeltjes van over. De beklimmingen die we die dag hadden waren op zich al zwaar en stijl, maar de extra handicap was weer de Kolonnenweg, betonreepjes die ook nog eens netjes geperforeerd zijn. Als je niet in het juiste spoor zit, verandert je fiets in mitrailleur, tattatattattat. Dat pastte vroeger ook wel een beetje in de sfeer hier. We drinken nog een biertje en Morgen gehts wieder los. Fulda is niet ver meer.

• 15 April 2015 - 12:35

Gert Woelders:

Heren
    Wat een rare tijd om de fiets een grote beurt te laten geven. Ik dacht dat John een werkvoorbereider was en deze dingen beter zou plannen, maar helaas het tegendeel is bewezen.
    Heel veel plezier de laatste dagen en hopelijk een goeie terugreis einde van de week richting Coevorden.
    Gert